Alla inlägg under mars 2012

Av Jenny Wennerlund - 14 mars 2012 19:46

Jaa som rubriken lyder så var jag och Yasmeenah på stora Coop (Copp forum) idag

för att köpa lite grejjer så som balsam och bomulls tops och strumpor.. Men men

det gick jättebra att vara där bara hon och jag.

Yasmeenah var så duktigt inte alls gnällig som hon brukar bli i affären. Mammas stora tjej!

Vi gick där i någon timme sen åkte vi hem, och på hemvägen gick det också jättebra..

I den stora, jobbiga, långa backen så fick hon gå för hon är så tung att ha i vagnen i den backen,

det gick bra tills vi hade kommit upp i halva backen.

Då började hon att gnälla och säga att hon ville hålla i vagnen och gå, men sen var inte det bra då ville hon

hålla mig i handen och gå, och efter en stund var inte det bra då ville hon gå själv

och så höll det på till slutet på backen då ville hon sitta i vagnen och det gick

ju bra för då var vi ju uppe..

Jaja vi kom hem i alla fall!  


Men när vi kom hem så upptäckte jag en väldigt tråkig grejj för mig..

Jag hade tappat mitt ena örhänge, mitt vackra guldörhänge som jag fick av Jalal i present!

F*n också säger jag bara.. Jag hatar och tappa örhängen det här är tredje guldörhänget

som jag tappar. Så nu har jag inga örhängen som jag kan använda utan att det gör ont.

F*n också!  

Det här är örhänget, vackert va?     

Av Jenny Wennerlund - 13 mars 2012 19:30

Jahapp,

då var man själv igen då, missförstå mig inte det är jättebra att Jalal har fått ett jobb!

Men de här ensamma kvällarna är inge roliga alls,

det är mycket bättre när Yasmeenah är vaken för då har jag nästan alltid något att göra.. Men kl 19.00 går ju hon och sover så vad ska jag göra då?

Jo vara ensam och göra absolut ingeting tills Jalal kommer hem ifrån jobbet vilket är 21.00 ibland 22.00


Ucsh vilket gnäll det blev, men så känner jag just nu tyvärr, jaja jag vänjer mig väll till slut..


  Gud vad jag saknar dig älskling!   

Av Jenny Wennerlund - 10 mars 2012 12:41

Nej jag har inte försvunnit från jordens yta, men min dator har slutat fungera

och så har det varit mycket hemma. Så jag har inte orkat blogga på ett tag..

Jalal har till exempel fått ett jobb, som telefonförsäljare så inte så bra betalt eftersom det bara är deltid..

Men ändå, det är ju i alla fall ett jobb!


Och Yasmeenah hon börjar mer och mer att prata, hon är så duktig mammas lilla prinsessa..

Hon kan sätta ord på nästan allting nu, typ som tomt, varmt, katt, voff voff, strumpa, blöja, tröjam.m

Och så kan hon ju säga allas namn som, mimmi (Mormor), Ica (Angelica), Is (Anna-Louise), Paise (Prize), Akaiah (Zakaria),

Onton (Anton), Ilda (Matilda), m.m


Nu är vi hemma hos Mimmi och Ann-Louise så att vi får träffa Paise för första gången på väldigt länge eftersom vi har vår lilla Flora (katt) hemma hos oss och hon tycker verkligen inte om hundar..


  Jag kan tyvärr inte ladda upp en bild från idag men jag jag kan bjuda på en som min 

älskade mor tog på henne när hon var liten!   

Av Jenny Wennerlund - 4 mars 2012 15:45

Jaa som sagt, vi försökte natta Yasmeenah i nya sängen idag...

På eftermiddagsvilan...


Vi har ställt en fotölj vid huvudsidan för att enklare kunna sitta där och mysa och kanske läsa en eller annan saga.

Så jag satt där och läste en random saga för henne ur huvudet,

och sen gick jag ut ur rummet...

Stoooooort misstag, hon kom ut efter ett tag och ville leka.

Så jag fick gå in med henne igen och försöka lite till, men nej då.. Hon ville inte sova i den sängen..

Så jag lade henne i spjälsängen så fick hon sova där.


Men men jag får prova en annan gång!


 

Gud vad jag längtar till vår och sommar nu!

Av Jenny Wennerlund - 3 mars 2012 15:43

Min mamma hämtade mig med bilen imorse för att åka och köpa

en ny säng till Yasmeenah.

Vi fick åka ända till Norsborg för att hämta den, men det var det värt så fin som den sängen är.

Och billig var den också, Bara 200:-

Men det visade sig att vi fick problem med att sätta in den i bilen,

den är lite för stor för lägga in i ett helt stycke i mammas bil så vi fick plocka isär den på plats...

5 delar allt som allt blev det + två madrass bitar förståss...

Eftersom det är en växa säng så går det att ha den i två olika längder. Det är ju bra,

så hon kan ha den länge.


När vi kom hem och skulle sätta ihop den igen så blev det också lite problem, för vi förstod inte riktigt hur ribbottnen skulle pusslas ihop. För ja det var verkligen ett pussel..

Och så fattades det en gänga som vi tror att vi tappade när vi tog isär den, där i Norsborg.

Men det är lite långt att åka tillbaka för en sådan liten sak, så vi tänkte på en tillfällig lösning med en mutter. Men dem muttrar vi hade här hemma var förstora,

så kom mamma på att hon har sådana gängor hemmma så hon skulle hämta en när hon kommer hit nästa gång...

Men jag är som jag är (envis) så jag letade vidare i skåpet där vi har sådnana grejjor för jag tänkte att "Kanske", och titta jag hade rätt.

Vi hade sådana gängor sedan tidigare och jag hittade dem, Triumf!

 


Yasmeenah blev så glad för sängen, hon sitter där och leker hela tiden sedan vi placerade den på

rätt ställe i hennes (Stooora) rum!   

Av Jenny Wennerlund - 1 mars 2012 00:30

Jag saknar dig!

Jag saknar dig så otroligt mycket,

jag vill så gärna ha dig i mitt liv igen!

Jag vill vara den du kan gråta ut hos,

igen!

Jag vet,

jag gjorde fel!

Jag förtjänade att förlora dig,

men gud jag saknar dig såå!

Jag vill vara där för dig,

igen!

Jag vill vara din vän igen,

jag lovar att aldrig svika dig igen!

Men snälla förlåt mig!?

 

Presentation


Välkommen till Life Yelicious - Style!

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

Favvobloggar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards